جاذبه های گردشگری چین
نوشته شده توسط : triptravel

چین با جمعیتی بیش از یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون نفر، پر جمعیت ترین کشور جهان است و با وسعت حدود ۹.۶ میلیون کیلومتر مربع چهارمین کشور وسیع دنیا به حساب می آید. چین به دلیل قدمتی که دارد، دارای یکی از قدیمی ترین تمدن های تاریخ است. فرهنگ غنی، مکان های تاریخی، غارهای مرموز، کوه های رنگارنگ، منظره های نفس گیر، آبشارهای دیدنی و رنگبندی جالب طبیعت این کشور همگی باعث شده اند که هر ساله میلیون ها نفر این کشور زیبا را برای سفر انتخاب کنند. جالب است بدانید که در کل دنیا ۱۹ عدد کوه جود دارد که ارتفاع آنها بالای هفت هزار متر است و فقط هفت تا از آنها در کشور چین واقع شده اند. جاذبه های توریستی زیادی در چین وجود دارد که ما تعدادی از آنها را در این مقاله برای شما گردآوری کرده ایم.برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

دیوار بزرگ چین

 

دیوار بزرگ چین که در شمال این کشور امتداد یافته، از شرق این کشور شروع و در غرب آن به پایان میرسد. طول این دیوار در کل ۸۸۵۱ کیلومتر براورد شده است. زمان ساخت این دیوار به سده پنجم تا هشتم قبل از میلاد باز میگردد. ساخت دیوار چین ۲۲۱ سال قبل از میلاد آغاز شده و در سال ۶۰۸ میلادی به اتمام رسیده است. یعنی ساخت این دیوار حدود ۸۰۰ سال زمان برده است و تصور میشود که حدود ۸۰۰۰ کارگر برای ساخت وساز آن مشغول بوده اند. ضخامت و طول این دیوار در قسمت های مختلف آن متغیر و ارتفاع آن نیز به طور میانگین حدود ۱۰ متر است. دیوار بزرگ چین در سال ۱۹۸۷ توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شد و در سال ۲۰۰۷ نیز به لیست عجایب هفت گانه جهان اضافه شد. دیوار بزرگ چین بزرگترین سیستم دفاعی نظامی دنیا است و جزو پر بازدید ترین جاذبه های توریستی کشور چین به حساب می آید.

 

سربازان سفالی چین

 

در شهر “شی آن” در کشور چین، در حوالی مقبره اولین امپراطور چین “شی هو انگ” مجموعه ای از مجسمه هایی از جنس خشت پخته یافت شده که اصطلاحا به آن تراکوتا گفته میشود و به ارتش تراکوتا معروف است. قدمت این مجسمه ها به اوایل قرن دوم قبل از میلاد بازمیگردد که در سال ۱۹۷۴ به طور تصادفی توسط یک کشاورز کشف شد و این امر بدون شک مهمترین کشف باستان شناسی کشور چین بوده است. پیش بینی میشود که این مجسمه ها در سه چاله ی بزرگ زیرزمینی توضیع شده اند تا از مقبره ی شی هوانگ محافظت کنند. این مجموعه عظیم از ۸۰۰۰ سرباز، ۵۲۰ اسب سواره نظام و بیش از ۱۰۰ ارابه تشکیل شده است. این جاذبه ی بی نظیر در سال ۱۹۸۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و بدون شک منحصر به فرد ترین آثار تاریخی کشور چین است.

 

شهر ممنوعه چین

 

در مرکز شهر پکن که پایتخت کشور چین است، یک کاخ امپراتوری وجود دارد که ۲۴ امپراتور چین در طول فرمانروایی خود در این کاخ اقامت داشته اند و به شهر ممنوعه معروف است. این کاخ دیدنی که در سالهای ۱۴۰۶ تا ۱۴۲۰ ساخته شده است، یک مجموعه ی عالی و بی نظیر با ۸۷۰۷ اتاق است که مساحت کاخ اصلی آن ۷۲۰ متر مربع است. از سال ۱۹۲۵ به بعد، این کاخ به موزه تبدیل شد و عموم مردم میتوانستند از آن بازدید کنند و به اصطلاح، دیگر یک “شهر ممنوعه” نبود. در سال ۱۹۸۷، این کاخ زیبا به عنوان بزرگترین بنای تاریخی چوبی جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

 

معبد بهشت چین

 

مجموعه پارک و معبد بهشت چین در قسمت جنوب شرقی شهر پکن پایتخت کشور چین واقع شده است. این معبد در دوران امپراتوری سلسله های مینگ و چینگ بین سالهای 1406 تا 1420 به عنوان عبادتگاه ساخته شده و محلی برای عبادت خداوند آسمان و مخصوص مراسم قربانی کردن در راه خداوند بوده است. ساختار این معبد بسیار زیبا به شکل مدور بوده و تماما از چوب ساخته شده که در آن از هیچ میخی استفاده نشده است . معبد بهشت با نمادهای مختلف چینی تزئین شده که ستونهای قرمز، 9 سر اژدها و استفاده از چترهایی با سر طلایی رنگ از جمله تزئینات به کار رفته در این بنا است که بدون شک بسیار چشمگیر و زیباست. این معبد که به عنوان نماد بهشت روی زمین نیز شناخته میشود، از سال 1998 به بعد به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

غار سنگی یون گان

 

این غار سنگی که در شمال کشور چین و در شهر داتون قرار گرفته است، بخشی از میراث جهانی یونسکو بوده و به عنوان یکی از زیباترین گنجینه های هنر حکاکی سنگی در جهان نیز به شمار میرود. در این مجموعه پنج غار اصلی وجود دارد که هر یک مجسمه های عظیم و با شکوهی از بودا را درون خود جای داده اند و در مجموع 51 هزار مجسمه سنگی دارد که بزرگترین آنها 17 متر و کوچکترین آنها تنها چند سانتی متر است. براساس ارزیابی کمیته میراث جهانی غار سنگی یون گان نماینده هنر برجسته ی سنگی دین بودا در قرن پنجم تا قرن ششم میلادی در جهان است.

 

 

 

کاخ تابستانی چین

 

کاخ تابستانی چین همانطور که از اسمش پیداست اقامتگاه تابستانی حاکمان امپراتوری سلسله چینگ بوده است که در 15 کیلومتری شهر پکن قرار دارد. ساخت این کاخ زیبا به عنوان  یک باغ و کاخ تابستانی سلطنتی در سال 1750 آغاز شده است و به قرنهای 18 و 19 بازمیگردد. این کاخ مکانی است که بیشترین نشست های مهم دولت آن زمان در آن برگزار می شده که امروزه نیز عظمت باغ های سلطنتی را به خوبی نشان میدهد. در سال 1924 این کاخ تابستانی تبدیل به موزه شد و بازدید آن برای عموم آزاد گشت و تا امروز جزو پربازدیدترین جاذبه های کشور چین به حساب می آید. کاخ تابستانی چین در سال 1998 به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است .

جاذبه های گردشگری چین

 





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: